CPH Bike Shop
Denne case omhandler CPH Bike Shop, en Københavnsk cykelbutik med fysisk lokation samt E-Commerce.
Denne case udforsker deres rejse med Near de første 5 måneder og de specifikke strategier, der førte til den imponerende vækst.
Fra manglende overordnet strategi til introduktion af ny marketingkanal og profitoptimeret, skalerbart setup
+344% oms.
ROAS >12.5
+284% salg
1.
Audit
Struktur
2.
Resultater
3.
“Det vigtigste for os var, at sikre profitabel omsætningsvækst”
-Rafn Rafnsson, CPH Bike Shop
Facebook Ads
På Facebook Ads implementerede vi Catalog Ads, hvor vi opdelte Product Sets efter profitmargin. Denne opdeling, sammen med en veltilrettelagt Campaign- og Ad Set-struktur, gør det muligt for os løbende at omfordele budgetter mellem produktgrupper baseret på ROAS, hvilket sikrer en optimal udnyttelse af det månedlige budget.
Strukturen gør det også nemt at skalere budgetterne op eller ned, afhængigt af profitabilitet og ROAS, hvilket sikrer, at vi konstant maksimerer afkastet på investeringen.
Google Ads
På Google Ads implementerede vi en omfattende Search-struktur og en Shopping-struktur opdelt efter margen. For Search fokuserede vi på at skabe en Keyword-portefølje baseret på grundig Keyword Research, som både konverterer effektivt og har tilstrækkelig volumen. Strukturen er designet til løbende at kunne udvides med nye, effektive Keywords.
For Shopping var det afgørende at sikre en præcis produktopdeling efter margen på forskellige kategorier og sætte ROAS-mål, som maksimerer den effektive konverteringsvolumen.
Resultater
5 måneders samarbejde, med en målrettet indsats på Google- og Facebook Ads har betydet et stort løft i omsætning og salg på effektiv og profitabel vis.
Google Ads ROAS 12.42
Facebook Ads ROAS 20.8
+344% total omsætningsvækst